פרופ' בכיר על השביתה: "לא הייתי מעז לפגוע במטופל"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' בכיר על השביתה: "לא הייתי מעז לפגוע במטופל"

    פרופ' זאב רוטשטיין במהדורת הבוקר: "מדובר בשינוי סדרי עולם. ביטול עילת הסבירות יפגע הרבה מאוד במערכת הבריאות. לרופאים יש זכות למחות כמו כל אחד אחר. כשזה מגיע ליחסים בין רופא-חולה זה הרבה יותר קדוש. אני לא הייתי מעז לפגוע במטופל"

    מנכ"ל ביה"ח הדסה פרופ' זאב רוטשטיין צילום: Flash90
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' זאב רוטשטיין, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) וטען כי החקיקה המשפטית תפגע אנושות במערכת הבריאות בישראל, אך לא הביע תמיכה בהשבתת המערכת.

    "בואו נקווה ונתפלל חזק שהשסע הנוראי הזה וכל הסערה הזאת תיעלם ונחזור להיות עם אחד", פתח רוטשטיין במסר אופטימי. "המחלוקות לא התחילו היום. עם ישראל מעולם לא היה מאוחד לגמרי אבל 75 שנה השתדלנו לחיות כאן יחד. אם נלך ברוח הזאת נהיה הרבה יותר חזקים".

    ביחס לרפורמה המשפטית, הוא טען כי "מדובר בשינוי סדרי עולם, כולל עילת הסבירות. ישנו ראש ממשלה שמבין את העניין ואני מצפה ממנו שבשעות הקרובות לפני ההצבעה יאחד את הכוחות וימנע ממה שהולך להיות קרע נוראי ומשבר חוקתי".

    עוד הוסיף וטען הפרופ': "זה לא היה במצע הבחירות. נכון שיש הרבה שרוצים שינויים. אבל אי אפשר לעשות את זה חד צדדי ולהפוך את המדינה לאבק ועפר תוך כמה חודשים".

    הוא התייחס למחאת הרופאים: "לרופאים יש זכות למחות כמו כל אחד אחר. כשזה מגיע ליחסים בין רופא-חולה זה הרבה יותר קדוש. אני לא הייתי מעז לפגוע במטופל. גם אני קרוע בנושא הזה. מצד אחד המדינה הולכת לאיבוד. עילת הסבירות עוזרת מאוד לרופאים ולחולים. ביטולה יפגע הרבה מאוד במערכת הבריאות. אני באופן אישי נגד פגיעה בחולים. אם היה אפשר לא לעשות שביתות בכלל, גם בנושאי תנאי ושכר – כמובן שעדיף".

    פרופ' רוטשטיין ניסה להסביר את הקשר בין הסבירות לבין עולם הרפואה: "שר הבריאות הוא לא שר מקצועי ובדרך כלל הוא לא מגיע ממפלגת השלטון אלא ממפלגה צדדית. אם הוא לא צריך לפעול בסבירות מחר בבוקר הכל יכול להתהפך עלינו. זה כבר התחיל בוועדת הבריאות עם הגדרה של עמית רופא לא דרך הגוף המקצועי".



    0 תגובות